אגם הזאבים - ג'ון ורדון

תקציר:

כשגבר צעיר מפלורידה מתאבד, המשטרה ממהרת לסגור את התיק. אלא שאז מופיע כומר בתחנת המשטרה ומספר שהגבר בא לפגוש אותו לפני מותו והתלונן שהוא לא ישן כבר שבוע. בכל פעם שנרדם, הוא נתקף באותו סיוט: זאב אימתני מזנק עליו ואז הופך לפגיון ודוקר אותו למוות. הסיוט היה נורא כל כך עד שהוא גרם לו לרצות למות. לדבריו, הסיוטים החלו אחרי שהוא עבר היפנוזה אצל רופא ושמו ריצ‘רד האמונד, בניסיון להפסיק לעשן.
אחרי שבוע מתגלה גופה נוספת, הפעם בניו ג‘רזי. עוד התאבדות. פסיכולוג מקומי מספר שהמנוח הגיע לטיפול מאחר שסבל מסיוטים חוזרים על זאב אימתני, שהחלו אחרי שהופנט על ידי ד“ר האמונד.
כמה ימים אחר כך נמצאים שני קורבנות נוספים שמתו באותן נסיבות.
המשטרה חושדת שד“ר האמונד משתמש בהיפנוזה כדי לרצוח את מטופליו, אך הבלש המהולל דייב גרני מפקפק בתיאוריה מרחיקת לכת זו ויוצא לאגם הזאבים הנידח הנמצא עמוק בתוך היערות הפראיים של צפון מדינת ניו יורק, כדי לחקור את החשדות.
במרכז אגם הזאבים, הספר החמישי בסדרת ספרי הבלש גרני, עומדת תעלומה מרתקת שהולכת ומסתבכת עם כל גילוי חדש.

הסקירה שלי:

את הספר הזה קיבלתי מאחי, הוא אוהב ספרי מתח וכשנתן לי אותו אמר שהספר סביר, לא וואו.
את הספר 'חשוב על מספר' של אותו סופר קראתי לפני כ-7 שנים ומאוד אהבתי. הוא היה מאוד מותח וענייני לכן החלטתי לקרוא גם את זה למרות אזהרתו של אחי שהספר ככה-ככה.
גילית שהספר הזה הוא ספר מסדרת הבלש גרני, שגם כיכב ב'חשוב על מספר' ומה שטוב בספרים האלו, שאין קשר בין ספר לספר. אפשר לקרוא כל ספר בסדרה מבלי להצטרך להבין משהו מספר אחר בסדרה.
אז הספר אגם הזאבים הוא החמישי בסדרת הבלש גרני וגם הוא מספר על הבלש אשר יצא לגמלאות וגר עם אשתו מדלן ובכל ספר מישהו אחר מעברו – עבודה, חברים, מכרים, משפחה – פונה אליו ומבקש סיוע בפענוח תעלומה כזו או אחרת.
אני אוהבת סדרות כאלו, מזכיר לי קצת את לי צ'יילד שאני גם אוהבת.
אז פה מדובר על מספר מקרי התאבדות לא מובנים שאחד החוקרים מנסה לפענח ולמצוא את הקשר בין מקרי ההתאבדות לבין המהפנט ריצ'ארד האמונד אשר ככל הנראה, הפנט את אותם אנשים שהתאבדו לאחר מכן.
החשד הראשון הוא שד"ר האמונד השתמש בהיפנוזה עם מטופליו כדי לרצוח אותם.
הבלש שלנו, גרני, אשר התבקש ע"י החוקר להצטרף אליו לחקירה, לא מסכים עם משהו שנראה מאוד "מתאים" ולא בטוח שדווקא המהפנט הוא האשם במקרים האלו.
במהלך הספר ובמיוחד לאחר הגעתם לאגם הזאבים, דייב גרני מגלה שאישתו הפכה למרוחקת ומוזרה ובזמן החקירה והמרדף אחרי הרוצח, הוא מנסה לפענח את התנהגותה ולהחזירה לשפיות.

בעיניי הספר הזה היה מצוין, אני מאוד אוהבת ספרים שהמתח שלהם קשור בלהפעיל הראש.
לא סתם לקרוא ספר ולפחד מה יקרה בדף הבא אלא לנסות ולהבין מי הרוצח, האם בכלל היה רצח, מה הוביל אותו לכך ובכלל לנסות לקרוא ולפענח התנהגות של דמויות כדי לנחש האם יש להם קשר למקרה או לא.
בעיניי, אלו ספרים מתח טובים. ספרים שגורמים לך או להתלהב שידעת מי הרוצח או להתבאס שקראת את הקלפים לא נכון. זה כיף וזה חוויה של קריאה.

היה לי מאוד קשה לכתוב את הסקירה שלי על הספר הזה בגלל העובדה שספרי מתח, רצוי שיישארו מותחים ולכן כל פירוט יכול להזיק לקורא. ואני מקווה שכן נתתי קצת הרחבה וקצת חוות דעת.

שתף סקירה

Facebook
WhatsApp
Email
פרסומת
יעל ועקנין

יעל ועקנין

עורכת ספרותית, בלוגרית ותולעת ספרים

לכל הסקירות של יעל

כל הזכויות שמורות ל YAELBOOKS

דילוג לתוכן