עוד אני פוסע - סיפור חיי - יהורם גאון

תקציר:

ברגע שבו עלה לראשונה על הבמה בגיל שבע, בתפקיד הכוהן הגדול בהצגת בית הספר היסודי, חש יהורם גאון בהתרגשות החריפה ובעונג המתלווים לחיי הבמה והבין שמצא את ייעודו. מאז ועד היום, במשך חמישה עשורים, הוא לא מפסיק לשיר, לשחק להצחיק ולהקסים.
חייו ופועלו של גאון שזורים בקורות המדינה לבלי הפרד. הוא נולד לתוך ימי המנדט הבריטי, גדל עם הקמת המדינה וליווה באמנותו את כל המלחמות, הניצחונות והשגרה המבורכת.
באוטוביוגרפיה שכתב הוא מפליא לתאר בשפתו העשירה והכנה את תחנות חייו. החל מילדותו בירושלים, עבור בלהקת הנח"ל, שלישיית גשר הירקון, סרטי הקולנוע "קזבלן" ו"מבצע יהונתן" והסדרה "קרובים קרובים", וכלה בשלל מופעים שנהפכו לנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית.
גאון מספר שהיה בר-מזל, שכן מעולם לא נדרש לחפש אחר אורות הבמה. תמיד קראו לו, והוא בסך הכול נענה לבקשות ולרצונו של הקהל. לשמחתנו הוא השכיל להתמסר לגורל שהועיד לו כישרונו העצום ואנו זכינו באמן מחונן וברוך כישרונות.
בעוד אני פוסע – סיפור חיי נפרשים לעיני הקורא קורות חייו המרתקים של אמן בעל קריירה מפוארת וחד-פעמית בנוף הישראלי, אשר נחל גם הצלחה בינלאומית, הופיע בכל העולם והיה אף מועמד לאוסקר.
יהורם גאון הוא מהאמנים האהובים והאהודים ביותר בארץ. במשך עשרות שנים זכה לאהבת קהל חוצת מגזרים וגילים. על תרומתו לזמר העברי בארץ הוענק לו בשנת תשס"ד פרס ישראל.

הסקירה שלי:

מי שמכיר אותי לא יתפלא בכלל שזה ספר שבחרתי לקרוא. אני מאוד אוהבת את יהורם גאון. אני אוהבת לשמוע את שיריו, לצפות בסרטים שבהם הוא משחק וכמובן לצפות בסדרות שבהן הוא משתתף שתמיד כיף לצפות בהן.

לצערי, בחודשים האחרונים הייתי במחסום קריאה רציני מאוד.
מספטמבר 2019 לא הצלחתי ממש להתחיל ספר ובאמת להתעניין בו ושכן הצלחתי לקרוא ספר מההתחלה ועד הסוף זה לקח לי הרבה זמן וגם זה היה רק "בזכות" היותי מאושפזת ומאוד משועממת.
אבל המשכתי לקנות ספרים בתקווה שאחזור לקרוא ולסקור לכם את דעותיי.

לאחרונה הסתכלתי על הספרייה שלי יותר מתמיד מתוך רצון למצוא ספר שיתפוס לי את העין וארצה לשבת לקרוא אותו אבל לצערי, זה לא קרה.
אז בשיטוטי בפייסבוק נתקלתי בסקירה או בפרסום (לצערי אני אפילו לא זוכרת) של הספר הזה, של יהורם גאון, ונזכרתי שזה ספר שבאמת רציתי לרכוש מזמן וטרם עשיתי זאת.
החלטתי שהיות ובתקופה האחרונה אני נמצאת במצב אישי מורכב (בנוסף לקורונה שמרחפת מעלינו) אני משתדלת להעסיק את עצמי בסדרות וסרטים שיעבירו לי את זמני בכיף ויוצא שאני רואה את סברי מרנן ואף את קרובים קרובים (הסדרה משנות ה80) לא מעט רק כדי לצחוק קצת וליהנות, אז אם יהורם גאון מבקר אצלי בטלוויזיה כל יום, הצעד המתבקש היה לרכוש את הספר שלו ולנסות לשבור את המחסום.

אז הצלחתי! קראתי את הספר שלו מתחילתו ועוד סופו ונהניתי מכל מילה ומילה.
מלבד הסיפור האישי שלו שבעיניי מאוד מעניין, הוא מתאר ברקע את ההיסטוריה של ירושלים ושל ארץ ישראל – האמנים הותיקים, ההפקות של פעם, המלחמות ואפילו קצת מהפוליטיקה.
יהורם מפליא לתאר את ירושלים של פעם בצורה כ"כ מרתקת שגורמת לי לרצות להגיע לזמן ההוא ולחוות בעצמי את אותם ימים שלפני הקמת המדינה ואף אחריה.
יהורם מספר על המלחמות בצורה כואבת שממש מצליחה להוציא מהקורא הרגשה של צביטה בלב וכאב אמיתי.
הכתיבה שלו היא בשפה עברית יפה וגבוהה שכיף לקרוא אותה וכמעט לא קיימת כבר בספרים שאותם אני קוראת.

בין לבין התיאורים על חייו, על ישראל ועל הסובבים אותו, הוא הכניס תמונות מאלבומו האישי שנותן לנו כקוראים מבט קרוב ומוחשי יותר לחייו האישיים והמקצועיים.

בנוסף לכל אלו, גיליתי על עצמי במהלך קריאת הספר הזה שלשם שינוי, אני דווקא מאוד נהנית מקריאת אוטוביוגרפיות ואני מקווה למצוא עוד כאלו על אנשים שמעניינים אותי…

לסיום, לא יודעת אם זו תהיה המלצה כי אני חושבת שזה ספר שלא כל אחד יכול למצוא בן עניין אבל מי שאוהב אוטוביוגרפיה, מי שאוהב את עבודתו של יהורם גאון ובכללי מי שרוצה לקרוא קצת על ירושלים וישראל של אז, אני חושבת שזה ספר שלא כדאי לפספס!

שתף סקירה

Facebook
WhatsApp
Email
יעל ועקנין

יעל ועקנין

עורכת ספרותית, בלוגרית ותולעת ספרים

לכל הסקירות של יעל
דילוג לתוכן