תגידי מה את רוצה / למה דווקא אני - רביטל וויטלזון יעקבס

תקציר:

תקציר הספר – תגידי מה את רוצה:
ספרה רב המכר של רביטל ובו אוסף מטוריה שפורסמו לאורך השנים
רביטל כותבת בכנות מעוררת הזדהות
על החיים כאשת משפחה, המנסה לשלב אימהוּת, קריירה וסליים.

תקציר הספר – למה דווקא אני:
אוסף נוסף מטוריה של רביטל ויטלזון-יעקבס שראו אור לראשונה במגזין מוצש. חשבתם שלהיות אמא לארבעה זה אתגר? חכו-חכו – יש התפתחות בעלילה: נסו להיות אמא לחמישה. בה בעת, נסו לעבוד משכירה לעצמאית, להכין עוגה בצורת מטריה, לעזוב באלגנטיות קבוצת וואטצאפ, להפסיק להרגיש אשמה ולמצוא את הכח לצאת לריצה. לא פשוט, אבל תמיד מצחיק, ולפרקים עצוב (או מכמיר לב).

הסקירה שלי:

לפני החגים נתקלתי בפרסום של רביטל וויטלזון יעקבס וגיליתי (להפתעתי) שיש לה 2 ספרים.
הראשון נקרא – תגידי מה את רוצה. מחשבות של אמא עייפה.
והשני נקרא – למה דווקא אני – עוד מחשבות של אמא עייפה.
והרי זה בדיוק אני. אני אמא עייפה! אני אמא טרייה, כולה 7 חודשים מחזיקה בתואר והספר הזה הרי נכתב בשביל אנשים כמוני!

אז מיד רכשת את שני הספרים והתחלתי את הספר הראשון שבוע לפני כיפור והמשכתי אותו בכיפור. כשסיימתי אותו עברתי לשני. ולמרות שבהתחלה לא הבנתי כל כך מה קורה שם, היא מדברת על טור ועל תאריכים מסויימים (פורים, חגים, אוגוסט) ולא הסתדר לי העניין עד שהבנתי (האמת, היא גילתה את זה פשוט לאורך הספר ואז בעצם הבנתי 🤫) שמדובר בכל מיני טורים שהיא כתבה לאורך עשר שנים ואף כמה פוסטים בפייס שמתוכם צצו להם עוד אנקדוטות והבהרות ובסוף הבנתי שהיא איחדה את כל מה שכתבה לספר. בעצם לשני הספרים. (זה מוכיח שאת התקציר אפילו לא טרחתי לקרוא! ראיתי את הספרים וישר רכשתי אותם)
ואז הבנתי איך זה שברגע אחד היא מדברת על טיפולי פוריות, הפלה, אח"כ על הריון והופ היא בכלל בילד הרביעי (ספויילר, בספר השני יש לה כבר 5 ילדים 🤭) והאמת, ברגע שהבנתי שמדובר בטורים שנכתבו לאורך תקופה שבעצם "ליוו" אותה בזמנים האלו, התחלתי להרגיש יותר ויותר מחוברת לספר וקצת גם אליה.
רביטל (הדגש הוא שזה רביטל ב-ב' ולא ב-ו'. בחיי שלא טעיתי בשם) כותבת בצורה כל כך פתוחה, הומוריסטית, חדה ואפילו קצת קיצונית (לטובה) שבמהלך הקריאה לא יכולתי שלא להרגיש לפעמים שאני רוצה לומר לה שהיא מגזימה ואח"כ לומר לה שהיא בעצם ממש צודקת!
קראתי עוד עמוד ועוד עמוד וכל עמוד שעברתי הרגשתי שאומנם אני עברתי את העמוד הזה בקריאה אבל היא חווה אותו על בשרה. היא כאבה את הדברים, צחקה עליהם, הסתדרה איתם ואני רק צפיתי מהצד לפעמים בהערצה, לפעמים בצחוק ולפעמים בכאב.

העברתי את כיפור עם שני הספרים שלה והאמת, התבאסתי שאין לה עוד אחד. היו שם קטעים שהתחברתי פשוט לכל מילה ולכל אות והיו גם קטעים שקיבלתי הצצה לעתיד שלי. למחשבות שלי, למעשים שלי ול"כשלונות" שלי כאמא.

היא כותבת מהבטן וזה מורגש. היא כותבת גם מהלב וגם זה מורגש. וכשמישהו כותב בצורה כזו ישירה, אמיתית וחדה אי אפשר שלא להתחבר ואי אפשר שלא להתעניין.

הרבה זמן לא כתבתי סקירה ואני לא יודעת אם כתבתי את הסקירה הזו בזהירות או בצמצום בגלל הזמן שעבר מהסקירה האחרונה שלי או שאולי זוהי הסקירה הסופית שלי. אבל מי יודע, אולי עוד שבוע, שבועיים או אולי יותר הספר הזה יעלה אצלי במחשבות ויהיה לי עוד מה לומר ואשב לשכתב את הסקירה הזו. כי משום מה אני מרגישה שאני לא עושה חסד לספרים האלו כמו שמגיע להם.
הספרים האלו גרמו לי להבין שהכל אצלי ב.ס.ד.ר!
וכל אמא טרייה תרצה לשמוע שהכל בסדר! היא לא היחידה שזה או זה קורה לה והיא לא היחידה שחשבה ככה או ככה.

אז מה שאני רוצה לומר לכם או לכן, (בעיקר לכן) תקראו את הספרים האלו. הם כיפיים, הם מצחיקים, הם נוגעים ללב, הם אמיתיים והם יכולים להוכיח לכם שאתם נורמלים לחלוטין ופשוט כל העולם משוגע 😉

שתף סקירה

Facebook
WhatsApp
Email
פרסומת
יעל ועקנין

יעל ועקנין

עורכת ספרותית, בלוגרית ותולעת ספרים

לכל הסקירות של יעל

כל הזכויות שמורות ל YAELBOOKS

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן