ראיון עם הסופרת כריסטינה לי

אודות הסופרת:

פעם, כריסטינה לי הייתה מעצבת מלתחה בעיר ניו יורק. היא בילתה את ימיה בבגדים, בגיוס מוניות ובמצוד אחר הגלוס המושלם, שהפך קצת להתמכרות – יחד עם ספרים וקפה. תמיד יכולת למצוא אותה יושבת בתא פינתי של דיינר אהוב לוגמת קפה וקוראת.

כיום היא גרה ב-Midwest עם בעלה ובנה – שני הבחורים האהובים עליה. היא הייתה עובדת סוציאלית קלינית ומורה לחינוך מיוחד ולמרות שאלו עבודות מתגמלות מאוד, הם עדיין לא הרגישו התאמה מדויקת. רק כשהחלה לכתוב טור שבועי בעיתון המקומי, נשמעו הפעמונים בראשה. היא יכלה סוף סוף לשאוב רעיונות מחוויותיה האמיתיות ומדמיונה המפואר כדי לכתוב סיפורת – והיא מעולם לא הביטה לאחור.

כריסטינה כותבת רומנטיקה בתתי-ז'אנרים שונים, אבל בעיקר עם דמויות להט"ב כי הייצוג חשוב ולכולם מגיע אושר ועושר.

שאלות לסופרת כריסטינה לי

1 – האם תמיד רצית להיות סופרת?

בגדול, כן. הייתי קוראת נלהבת ותמיד הערצתי סופרים על הדרך שבה המילים שלהם יכלו לעורר בי כל כך הרבה רגשות. אבל מעולם לא חשבתי שאוכל לעשות משהו כל כך מאתגר כמו לכתוב ספר. עד שלבסוף נתתי לזה הזדמנות והשאר היסטוריה.

2 – כשאת מתחילה סדרת ספרים – האם את יודע מראש מי יהיו הזוגות שיופיעו בספרים הבאים? את יודעת מה תהיה העלילה?

לפעמים כן ולפעמים לא. לפעמים באמצע כתיבת הספר הראשון דמות משנית תתחיל לדבר איתי הרבה והעלילה של הספר שלה תתחיל להיווצר לי בראש. לאחרונה, זה קרה לי בזמן שכתבתי את רומן הבייסבול שלי, BAT BOY. זה היה אמור להיות ספר אחד, עצמאי. אבל הדמות המשנית, מקליין, פשוט המשיכה לספר לי את הסיפור שלו ולא הסכימה לשתוק (LOL!), אז הרגשתי חובה לכתוב את הספר השני, HOME PLATE, כדי שיוכלו לשמוע את מקליין.

3 – האם כתבת ספר והחלטת לא לפרסם אותו?

יש לי כמה ספרים שמעולם לא פרסמתי שכתבתי בתחילת הקריירה שלי כשרק למדתי את המלאכה וניסיתי לצאת לאור באופן מסורתי. זה היה הרבה לפני שפרסום עצמי הפך לדבר בר-קיימא בקטגוריית הרומנטיקה. חמשת ספרי הרומנטיקה הראשונים שלי יצאו למעשה לאור על ידי Penguin Random House לפני שהחלטתי לצאת לדרך בעצמי.

4 – לפי מה את בוחרת כריכה לספר?

זה צריך להתאים לאווירה של הספר ושל הדמויות.

5 – האם יש נושא שלעולם לא תכתבי עליו? אם כן, מהו?

כנראה דמות עם HIV/איידס כי זה עדיין חותך עמוק מדי בגלל טרגדיה אישית בחיי.

6 – מאיפה קיבלת את ההשראה לסיפורים?

ממש בכל מקום סביבי. קיבלתי את הרעיון לספר REGRET ממאמר שקראתי בעיתון המקומי.

7 – מי הזוג האהוב עליך שכתבת עליו?

הזוג האהוב עליי הוא תמיד הצמד שעליו אני כותב באותו זמן. כרגע, זה דילייני ומרקוס מהספר האחרון שלי שנקרא INCANDESCENT.

8 – כמה זמן לוקח לך לכתוב ספר אחד?

זה תלוי בגורמים רבים כמו מה שקורה בחיים האמיתיים שלי, אבל בדרך כלל 2-3 חודשים.

9 – מה הז'אנר שאת הכי אוהבת לקרוא?

אני אוהבת את MM היסטורי ותמיד מחפשת מהדורות חדשות שאוכל לשים עליהן את ידי. זה עוזר לקרוא משהו שונה מאשר רומנטיקה עכשווית, במיוחד כשאני כותבת.

10 – אם היית יכול להפוך את אחד מספריך לסרט – איזה ספר היית בוחר?

כנראה של Of Sunlight and Stardust, שכתבתי יחד עם ריילי הארט. זה פשוט ספר מאוד מיוחד עבורנו. הספר מכיל סיפור בתוך סיפור של שני אוהבי כוכבים משנת 1948 המתרחש במקביל לרומנטיקה של ימינו. בזמן כתיבתו, תמיד יכולתי לדמיין אותו כסרט בראש שלי.

ספרים של הסופרת כריסטינה לי - בקרוב

יעל ועקנין

עורכת ספרותית, בלוגרית ותולעת ספרים

שיתוף

דילוג לתוכן