ראיון עם הסופרת רבקה ראיין

אודות הסופרת:

רבקה מתגוררת באסקס, אנגליה, עם בעלה ושני בניה המתבגרים.

אחרי שנים של התחלה ועצירה של כתיבה, והיותה קוראת נלהבת, ממש במקרה, היא עזרה לאחד מהבנים שלה במשימת כתיבה יצירתית ולא הסתפקה ב-500 מילים. 18,000 מאוחר יותר, היא הבינה שזה יהפוך לספר.

היא הצטרפה לקבוצות כתיבה מקוונות רבות לאחר שזיהתה שהרבה ממה שהיא עושה היה שגוי ולאחר מכן, עם הידע החדש שלה, פרסמה את ספרה הראשון, Cherry Sweet, בדצמבר 2021.

כתיבה היא התשוקה של רבקה, יחד עם ריקוד והנאה מהגינה שלה עם המשפחה והחברים.

שאלות לסופרת רבקה ראיין

1 – האם תמיד רצית להיות סופרת?

זו שאלה מסובכת. ניסיתי את הספר הראשון שלי כשעוד הייתי בבית הספר, אבל מהר מאוד החלטתי שאין לי את הכישורים לעשות עם זה צדק. במקום זה, קראתי הכל ושקעתי בכתיבה של אנשים אחרים.

2 – כשהתחלת את הספר Plain Jane למה החלטת לעשות אותו כסדרה והאם תכננת מה יקרה בכל ספר?

לא, ג'יין הרגילה הייתה אמורה להיות ספר אחד, אבל הוא גדל וגדל עד שהרעיון הפך למפלצת. יש לי תוכנית גסה לגבי מה יקרה בכל ספר – עכשיו. אני ממעטת לרשום הערות, אבל זה חי בראש שלי. הדמות מתעצבת בצורה אורגנית. אני משאירה את זה להם, כשאני כותבת, לקחת אותי לכיוון שהם רוצים ללכת.

כשפרסמתי את ספר הביכורים שלי; Cherry Sweet, הרבה מהשותפים שלי לביקורת הציעו לי לפצל אותו לשניים. זה לא הרגיש נכון, למרות שסדרות לרוב פופולריות בקרב מחברי אינדי מכיוון שהן יכולות להציע את הספר הראשון בחינם או במחיר מוזל כדי לפתות את הקוראים.

3 – האם כתבת ספר והחלטת לא לפרסם אותו?

כן! בתור נערה, רומן מדע בדיוני. לפני כעשרים שנה, ספר על הילדים שלי, ואיך לא לגדל אותם! ולאחר מכן, לאחרונה, ארבעה ספרי מיתולוגיה/פנטזיה יוונית. אבל מי יודע, יום אחד אולי אשב עליהם עד שיקבלו צורה!

4 – לפי מה את בוחרת כריכה לספר?

כריכות ספרים זה כל כך קשה. ניסוי וטעייה. זה צריך להתאים לז'אנר, שכן יש ציפיות, ואני לא מומחית; Plain Jane היא רק הספר השני שלי שיצא לאור. אבל אתה גם רוצה משהו שימשוך את עיניו של מישהו ויגרום לו לרצות לקרוא את התקציר שלך.

5 – האם יש נושא שלעולם לא תכתבי עליו? אם כן, מהו?

לעולם לא אכתוב ביוגרפיה. אני מוצאת שאפילו לאנשים הכי מרתקים יש את החיים הכי משעממים, אז שלי יהיו ממש ממש משעממים.

6 – מאיפה קיבלת את ההשראה לסיפורים?

בכל מקום. ההשראה של Plain Jane הגיעה מצפייה בשחקן נאה מאוד, וחשבתי, מעניין מה יקרה אם הוא יצא עם מישהי רגילה.

7 – מי הזוג האהוב עליך שכתבת עליו?

עד כה, ויקטוריה קלייטון וסם מיילס מ-Cherry Sweet. זה מוזר, כי לא הייתה לי כוונה לכתוב את הספר הזה עד שנמאס לי לערוך את טרילוגיית המיתולוגיה היוונית שלי ומישהו הזכיר שאני טוב בכתיבת סקסית!

זה מאוד סקסי ומפורש, בהיותו רומן BDSM זה הגיוני, אבל התגעגעתי אליהם כשסיימתי את הספר. רציתי לכתוב על Dom שהיא אישה וכמה היא אכפתית ופגיעה, ועל הגבר שבו התאהבה. רוב ה-Dom הנשי כתוב כנשים אכזריות קשוחות לב. ויקי לא כזה. וסאם, שלא היה מיליונר או חתיך מובן מאליו אבל היה לו נשמה יפה. רציתי שהקהל שלי יתאהב באדם. ואני חייב לומר שזה עבד בשבילי; התאהבתי בסאם וכל כך שמחתי שיש לו אישה נפלאה כמו ויקי.

8 – כמה זמן לוקח לך לכתוב ספר אחד?

כתיבה, לא זמן ארוך מידי, כמה חודשים. זה כל העריכה והשכתובים שלוקחים זמן.

9 – מה הז'אנר שאת הכי אוהבת לקרוא?

בכנות, אין לי באמת אחד מועדף. וזו כנראה הסיבה שאני מתקשה להיצמד לז'אנר אחד.

10 – אם היית יכול להפוך את אחד מספריך לסרט – איזה ספר היית בוחרת?

אין לי רשימה ענקית לבחירה. Plain Jane יכול להיות מהנה, ואני מאוד רוצה לראות ספר שאני לא מתכוונת להוציא לאור, לפחות עדיין לא; בשם Xander's Tale, שהוא ספר פנטזיה של YA.

ספרים של הסופרת רבקה ראיין

יעל ועקנין

עורכת ספרותית, בלוגרית ותולעת ספרים

שיתוף

דילוג לתוכן