מחול ואפר - איימי הרמון

תקציר:

איטליה, 1943. מרבית המדינה נכבשה על ידי גרמניה וסכנה איומה מרחפת מעל האוכלוסייה היהודית.

כשאווה רוזלי ואנג'לו ביאנקו היו ילדים, הם גדלו באותה משפחה, אבל הנסיבות והדת הפרידו ביניהם. השנים חלפו, והשניים התאהבו זה בזה, אבל הכנסייה קראה לאנג'לו ולמרות רגשותיו העמוקים כלפי אווה, הוא בחר להיות כומר.

כעבור למעלה מעשור, אנג'לו הוא כומר קתולי ואווה מוצאת את עצמה אבודה מבלי לדעת למי לפנות. כשהגסטפו מתקרב, אנג'לו מחביא את אווה בין כותלי המנזר ושם היא מגלה שהיא אחת מיהודים רבים שהכנסייה הקתולית מסתירה.

אבל אווה אינה מסוגלת להסתתר בדממה ולחכות לישועה, בעוד אנג'לו מסכן את חייו כדי להציל אותה. העולם שסביבם נתון במלחמה, ורבים כל כך זקוקים לעזרה – ואנג'לו ואווה מוצאים את עצמם שוב ושוב נאלצים להתמודד עם מצבים קשים, ולקבל החלטות קשות ביותר, עד שהגורל והמזל נפגשים ומעמידים אותם בפני הבחירה הקשה מכולן.

הסקירה שלי:

רומן היסטורי בנושא מלחמת העולם השנייה זה משהו שתמיד עניין אותי. כתבתי כבר בכמה מהסקירות שלי שבדרך כלל, הספרים האלו מאוד כבדים וקשים (במיוחד אלו המתארים את השואה עצמה) ושרק לאחרונה יצא לי להיתקל בספרים הקשורים למלחמת העולם השנייה אבל לא סיפורים מהמחנות ומההשמדה עצמה.
בעיניי זה כמו לראות נקודות מבט נוספות על כל המלחמה הארורה הזו ולגלות עד כמה נוראית ומחריבה היא הייתה בכל העולם – בין אם זה ליהודים ובין אם זה לא.

אז הספר הזה בהחלט היה אחד מהספרים האלו שמראים את הכאוס והחורבן שמלחמת העולם עשתה למדינות ולעמים נוספים כולל היהודים.

ההתחלה הייתה מעט איטית (לפחות בשבילי) ובגלל שידעתי שהוא אמור להיות ספר טוב, המשכתי עד שהגיע הקטע שבו כבר לא יכולתי להפסיק.

הסיפור של אווה ואנג'לו כל כך יפה. כל כך טהור, תמים, עצוב, כואב ומרגש שבאמת הצליח לגעת בי. כמה כוח היה להם בנפרד וכמה כוח היה להם כשהם היו ביחד. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו.
הסיפור שלהם כתוב בצורה יפה, רומנטית וכואבת שגורם לקורא להישאב וממש להרגיש את כל אי הוודאות, הפחד וגם את האהבה.

הדמויות שברקע, המשפחות שלהם , החברים שלהם – כולם נתנו לסיפור עומק וזה הרים את חווית הקריאה לרמה מרתקת וכואבת בו זמנית.

אני חושבת שכמו כל הספרים הקשורים למלחמת העולם השנייה, זה ספר שחשוב לקרוא. ספר שמרחיב לנו את הידע על המלחמה הזו ומכניס אותנו למקומות שלא הכרנו ומגלה לנו התמודדויות שלא בהכרח ידענו.

ממליצה בחום!

שתף סקירה

Facebook
WhatsApp
Email
פרסומת
יעל ועקנין

יעל ועקנין

עורכת ספרותית, בלוגרית ותולעת ספרים

לכל הסקירות של יעל

כל הזכויות שמורות ל YAELBOOKS

דילוג לתוכן