ראיון עם הקריינית נטלי דוק

אודות הקריינית:

אני גרה בשיקגו, אילינוי בארה"ב עם בעלי, שני ילדים שלושה חתולים וכלב אחד. אני קריינית ספרי שמע בערך 6 שנים, אבל אני שחקנית קול מאז שהייתי ילדה.

שאלות לקריינית נטלי דוק

1 – איך הגעת לקריין דווקא רומנים רומנטיים?

ובכן, אני שחקנית קול כבר הרבה זמן, אבל סוכנים בדרך כלל לא מגייסים קרייני ספרי שמע אז בערך הגעתי לזה לבד. תמיד אהבתי לקרוא ספרים אז לקריין ספרי שמע נראה כמו העבודה המושלמת עבורי. התחלתי לחפש אודישנים בעצמי, ובסופו של דבר בניתי קהל לקוחות של סופרים שנהנו מהעבודה שלי ועכשיו יש לי לקוחות קבועים. עם זאת, זה לקח לא מעט זמן לבסס את עצמי כקריינית ספרי שמע. זה לא קרה בין לילה.

2 – האם יצא לך לקריין ספרים מז'אנר אחר?

כן! קריינתי ספרי מדע בדיוני, פנטזיה, YA, מסתורין, ספרי עיון, ספרי ילדים ואפילו ספר של מארוול על ארבעת המופלאים.

3 – מהו הספר הכי קל / כיף שקריינת?

היו כל כך הרבה. קשה לבחור רק אחד. אני כן אגיד שתמיד כיף לקריין את הספרים של לוסי סקור (Lucy Score). כן, היא אחת מהלקוחות הטובות ביותר שלי, אבל אני לא סתם אומרת את זה. הספרים של לוסי מוכרים בעיקר כרומנים עכשוויים, והדמויות הנשיות הראשיות הן תמיד מעניינות, חכמות שיודעות מה הן רוצות ומסרבות להקריב את עצמן ואת המטרות והתשוקות שלהן עבור הגבר שהן אוהבות. הדמויות שלה תמיד מעניינות והיא ממש מצחיקה!! אני אוהבת להביא הומור לסיפורים. כרגע, אני עובדת על הספר השני בסדרת Riley Thorn של לוסי סקור. אני אוהבת במיוחד את הספרים בסדרת Riley Thorn. הם כל כך מצחיקים ויש שם כל כך הרבה דמויות מהנות. זה לא אומר שאני לא אוהבת את הסופרים האחרים שלי! כמו שאמרתי, יש כל כך הרבה טובים!

4 –  מה היה הספר / דמות הכי קשה שיצא לך לקריין?

כרגע אני מסיימת את סדרת Asgard Awakening מאת Kendall Grey, ולמרות שהייתי מכניסה את הספרים האלה גם לכמה מהספרים "הכי מהנים" שעשיתי (גם דמויות מצחיקות וטובות במיוחד), אלה כנראה גם היו המאתגרים ביותר. בסדרה אני מגלמת דמות של לוקי. בניגוד למהדורת מארוול, (אוהבת את טום הידלסטון בתור לוקי, לא שופטת אותו כלל!) Kendall Grey העדיפה שללוק שלה יהיה מבטא מסוג נורדי, כך שזה יכול להיות מאתגר, אבל בעיקר, כל המילים וההגייה הנורדית הישנה היה הכי קשה. יש לי הרבה דפים של מילים נורדיות ישנות עם ההגייה שנכתבה בצורה פונטית.

5 – מהם ההכנות שאת עושה לפני כל עבודה? האם אתה קוראת את כל הספר מראש? האם את עושה חזרות בקול רם לפני ההקלטה עצמה?

אני כן קוראת את כל הספר מראש. אני לא קוראת את זה בקול רם פשוט כי אני קוראת בראש הרבה יותר מהר. אני קוראת רק מבעוד מועד כדי ללמוד את הסיפור ואת הדמויות ולמצוא את כל האלמנטים של הספר שמצריכים מחקר נוסף. אני מדגישה את הספר (אני מקריינת את הספרים מהאייפד שלי, אז אני משתמשת באפליקציה בשם iAnnotate כדי להדגיש את הטקסט ולרשום הערות) ומסמנת כל מילה שצריך לחפש כדי לדעת להגדיר או להגות נכון, או כל דבר אחר שיצטרך מחקר נוסף. כך למשל הספרים על לוקי דורשים יותר עבודת הכנה מכיוון שאני צריכה לדעת את כל ההגייה הנכונה בספר, ובהתחלה, לפני שעשיתי את הספר הראשון, עשיתי מחקר נוסף על המיתולוגיה הנורדית הישנה כדי שתהיה לי הבנה מדויקת על האישיות וסיפורי הרקע של הדמויות.

6 – האם יש ז'אנר / ספר / דמות שאת לא מוכנה לקריין?

לא הייתי אומרת שאני אסרב לקריין ז'אנר בכללותו. עם זאת, אני כן אסרב לספרים מסוימים אם הם יגרמו לי לאי נוחות בצרה מסוימת. אם זה סיפורת, אני לא אקריין סיפור שאין בו סיפור ממשי. בסיפורת וספרי עיון אני לא אקריין שום דבר שמתייחס לדברי שנאה, או מהלל אלימות כלפי נשים, במיוחד אלימות מינית. אני לא אקריין שום דבר שאני מרגישה שהוא סקסיסטי, גזעני, הומופובי, טרנספובי, או שולל בדרך כלשהי חלק מסוים מהאוכלוסייה.

7 – כמה זמן לוקח לך להקליט ספר שלם?

זה תלוי בספר! חלק מהספרים ארוכים בהרבה מספרים אחרים וחלק דורשים יותר עבודת הכנה. אני יכולה לומר בבטחה שאני יכולה להקליט שני ספרים מלאים בחודש. אני יכולה בדרך כלל להקליט ספר שלם בשבוע אחד אבל זה לא כולל את עבודת ההכנה או תיקונים.

8 – האם את עובדת על יותר מספר אחד במקביל?

כן ולא. אני בדרך כלל מקליטה רק ספר אחד בכל פעם מההתחלה ועד הסוף, אבל בזמן שאני מקליטה את הפרויקט הנוכחי, אני מתכוננת לספר הבא או עושה תיקונים לספר האחרון.

9 – מהו הז'אנר שאת אוהבת לקרוא בזמנך הפנוי?

בדרך כלל סיפורת. אני גם אוהבת מותחנים, וביוגרפיות משעשעות שקל להזדהות איתם. לפעמים אני קוראת גם ספרים גראפיים (סיפורי קומיקס ארוכים).

10 – האם יש סופר שאת אוהבת במיוחד?

לעבוד:  שוב, אני רוצה לומר לוסי סקור. הכתיבה שלה תמיד גורמת לי לצחוק בקול, והדמויות שלה הן הכי מתאימות לי בכל מה שקשור למשחק.

לקרוא: ג'יליאן פלין והלוואי והיא תוציא עוד 100 ספרים. הסופרת האהובה עליי מכל הזמנים היא ג'ויס קרול אוטס, ואיתה יש לי בעיה הפוכה: יש לה כל כך הרבה ספרים, אני לעולם לא אוכל לקרוא את כולם! אם אי פעם יצא לי לקריין ספר של אחת מהסופרות הנפלאות האלו, זה יהיה גולת הכותרת בקריירה שלי.

 

יעל ועקנין

עורכת ספרותית, בלוגרית ותולעת ספרים

שיתוף

דילוג לתוכן