ראיון עם הסופרת ליסה בקר

אודות הסופרת:

ליסה בקר היא סופרת רומנטית עטורת פרסים שמבלה את זמנה כמו שהיא מוציאה את כספה – על ספרים ומרגריטות. כמו שסבתה של ליסה נהגה לומר, "על כל כיסא, יש טוסיק". ליסה נשואה כעת באושר לגבר נפלא שפגשה באינטרנט ומתגוררת במנהטן ביץ', קליפורניה איתו ועם שתי בנותיהם. אז אם זה קרה בשבילה, יש תקווה לכולם!

שאלות לסופרת ליסה בקר

1 – האם תמיד רצית להיות סופרת?

תמיד היו לי שלל חברים דמיוניים שניהלו לי שיחות בראש. עבור חלק מהאנשים, שמיעת קולות עשויה להיות סיבה לדאגה. אבל כשאתה כותב את השיחות האלה ומוכר אותן, אתה סופר.

2 – כשאת מתחילה סדרת ספרים – האם את יודע מראש מי יהיו הזוגות שיופיעו בספרים הבאים? את יודעת מה תהיה העלילה?

אני בדרך כלל יודעת איזו מהדמויות המשניות תהיה המוקד של הספר הבא בסדרה. אני לא תמיד יודעת מיד מה יהיה הסיפור של הדמות, אבל יש לי מספיק מושג כדי לעצב דברים כדי ליצור עניין עבור הקוראים.

3 – האם כתבת ספר והחלטת לא לפרסם אותו?

אני מודה שיש לי כמה כתבי יד לא גמורים. לפעמים אני צריכה לקחת צעד אחורה ולהעריך מחדש אופי או התפתחות מערכת יחסים. פעמים אחרות, אני מקבלת רעיון חדש ורוצה לנצל את ההשראה כל עוד אני יכולה. בשורה התחתונה: אני תמיד רוצה לספק סיפור אהבה מהנה, מבדר ומושלם לכל מי שאי פעם היה מאוהב, נזרק, היה לו דייט גרוע או עדיין מחפש את האחד.

(הכתוב מתורגם מאגלית ולכן זה נראה ככתוב בזכר אך זה מתייחס לשני המינים)

4 – האם יש נושא שלעולם לא תכתבי עליו? אם כן, מהו?

אני כותבת רק סיפורי אהבה שבהם אנשים מוצאים את האושר שלהם (HEA). העולם כבר מלא במספיק דרמה ושליליות. אני מקווה להביא קלילות, הומור ותקווה. אם אני יכול לגרום למישהו לחייך, לצחוק או להאמין שאהבה אפשרית, אז עשיתי את העבודה שלי.

5 – לפי מה את בוחרת כריכה לספר?

אני מנסה לבחור תמונה שמעבירה את הנושא והטון של ספר, בין אם זה הקשר בין הדמויות הראשיות או התפאורה שבה מתרחש סיפור האהבה שלהן. לדוגמה, הרומנטיקה העכשווית שלי Links עוסקת בברווזון מכוער לשעבר שיש לה מפגש מקרי עם האהבה הנכזבת שלה בתיכון, כיום שחקן גולף מקצועי. בתמונת השער נראה זוג מחזיק ידיים על מגרש גולף. Starfish הוא רומן משרדי אסור בין כוכב רוק לבין אשת יחסי הציבור שעובדת עם הלהקה. הכריכה ממחישה את הדינמיות שלהם ואת האופי הסודי של מערכת היחסים ביניהם.

6 – מאיפה קיבלת את ההשראה לסיפורים?

השראה יכולה להגיע ממקומות מוזרים. הרומן שלי Clutch עוסק במעצבת תיקים שמשווה את מערכות היחסים הרומנטיות שלה לסגנונות שונים של ארנקים (כלומר האמן ה"נווד" או הרעב; "תיק החתלה" או האבא הרווק; ה"תיק עסקים" או איש עסקים אינטנסיבי וכו') בזמן שהיא מחפשת את ה"קלאץ'" או את זה שהיא רוצה להחזיק בו. זה נוצר בהשראת פרק של NCIS שבו דמות תוארה כ"handbag husband" או משהו חסר תועלת שאתה תולה על זרועך. זה גרם לי להתחיל לחשוב על איך גברים הם כמו תיקים ומשם התפתח הסיפור.

7 – מי הזוג האהוב עליך שכתבת עליו?

זה כמו לבקש ממני לבחור את הילד האהוב עליי! אני אוהבת את כולם כל כך. עם זאת, אני אוהב במיוחד את מערכת היחסים ב-Links, שמגיעה לאודיו הקיץ, כי אני יכולה להזדהות עם שארלוט החנונית ששומרת בליבה את אהבתה מבית הספר התיכון לחתיך האתלטי גארט. אני חושבת שהקוראים יתחברו אליה ויעזרו לה למצוא אושר.

8 – כמה זמן לוקח לך לכתוב ספר אחד?

כל ספר שונה, אבל התהליך נע בין 6-14 חודשים.

9 – מה הז'אנר שאת הכי אוהבת לקרוא?

אני מעריצה גדולה של רומנטיקה עכשווית. אחרי הכל, מה יותר אוניברסלי, דרמטי, משכנע ונחוץ יותר מאהבה? ואם אפשר לדבר על – ולהסתכל על כריכות ספרים עם – גברים ללא חולצה, מי אני שאתלונן?

10 – מי הם הסופרים האהובים עליך?

יש כל כך הרבה כותבי רומנטיקה שאני מעריצה על יצירת עולמות סוחפים, דמויות משכנעות ורגעים ראויים להתעלף. כמה מהמועדפים עליי כוללים את כריסטינה לורן, הלנה האנטינג, Jasmine Guillory, איימי דואז, Adrianna Hererra ומייגן קווין. כל אחת מהנשים האלה יכולה לכתוב רשימת מכולת והייתי קונה את זה בלי להסס.

11 – אם היית יכולה להפוך את אחד מספריך לסרט – איזה ספר היית בוחרת?

אשמח לראות את הקומדיה הרומנטית שלי Clutch מגיעה למסך הגדול או הקטן. הרעיון התחיל כתסריט שנבחר על ידי אולפן, אך מעולם לא עבר את השלב הראשוני של הפיתוח. זה קונספט ייחודי מלא בטונות של הומור ורומנטיקה של חברים לאוהבים שהקוראים (או הצופים) יריעו לו.

יעל ועקנין

עורכת ספרותית, בלוגרית ותולעת ספרים

שיתוף

דילוג לתוכן