ראיון עם הסופרת אדריאנה לוק

אודות הסופרת:

סופרת רבי המכר של USA Today, Washington Post ואמזון, אדריאנה לוק חיה ונושמת ספרים. אחרי שנים של יחסים מעט אובססיביים עם הנערים הרעים הלקויים שנוצרו על ידי סופרים אחרים, אדריאנה יצרה משלה.
היא מתגוררת ב-Midwest עם בעלה, ארבעה בנים ושני כלבים. היא מקדישה זמן רב למשחק עם ילדיה, לשתות קפה ולבשל. תוכלו יכול למצוא אותה בחוץ אם מזג האוויר נאה ותמיד יהיה לה בכיס חתיכת ממתק.

שאלות לסופרת אדריאנה לוק

1 – האם תמיד רצית להיות סופרת?

כן, לסירוגין. היו לי כל כך הרבה תחומי עניין וחלומות כשגדלתי אבל ספרים תמיד היו משהו שמטבעו נמשכתי אליו.

2 – כשאת מתחילה סדרת ספרים – האם את יודע מראש מי יהיו הזוגות שיופיעו בספרים הבאים? את יודעת מה תהיה העלילה?

בדרך כלל אני יודעת על לפחות אחד מהם. הסדרות שלי הן משפחתיות אז אני יודעת שלכל האחים יהיה ספר. לעומת זאת, לעיתים קרובות, אני לא יודעת עם מי הם ישויכו. אולי אני אדע מה הנושא או הטרופ (הערה של יעל: סוג Trope זה מוטיב העלילה  – לדוגמא: חברים לאוהבים, אויבים לאוהבים וכו') ואולי לא. אני אוהבת לתת לדמויות ולמשפחות קצת מקום להתנועע כדי להראות לי מה יהיה הכי מתאים.

 

3 – האם כתבת ספר והחלטת לא לפרסם אותו?

יש לי ספר אחד שלא פרסמתי. אבל אעשה זאת מתישהו. יש משהו שלא כל כך מתאים ונכון בו ועוד לא הבנתי מה. שמתי את זה בצד ואני אחזור אליו בהמשך.

 4 – בספר Craft – בחרת ליצור דמות עקרה (וזה נדיר מאוד בז'אנר) – מדוע החלטת לעשות זאת בכל זאת?

התווית שלי היא "אנשים רגילים שמוצאם אהבה יוצאת דופן". אני באמת רוצה שהקוראים שלי יוכלו לראות את עצמם או את אחיותיהם או את חבריהם בדמויות שלי. אי פוריות זה נושא שנמצא ביותר מספר אחד שלי, זה משהו שהרבה אנשים מתמודדים איתו. אני לא בטוחה למה שזה לא יכלל.

5 – האם יש נושא שלעולם לא תכתבי עליו? אם כן, מהו?

אני כותבת על מה שאני מכירה. אני חושבת שזו הדרך הטובה ביותר לגרום לספרים שלי ולדמויות ולרגשות שהם חווים להרגיש אותנטיים. אני מעדיפה להשאיר את הנושאים שאני לא מכירה עם הקולות שיוכלו לעשות להם צדק.

 6 – לפי מה את בוחרת כריכה לספר?

אם זה ספר יחיד אני בדרך כלל בורחת דמות גברית לכריכת הספר ואם זה ספר מסדרה, אני בוחרת בזוג. זו דרך קלה להבדיל ביניהם. המעצבת שלי, קארי מארצ', ואני עושות סיעור מוחות איך לבדל את הכריכה משאר הכריכות שלי ועדיין לשמור נאמנות למותג שלי עם צבעיים כיפיים. אני בדרך כלל מוצאת תמונה שמתאימה לזוג או לאווירה של הסיפור וממשיכה משם.

 7 – מאיפה קיבלת את ההשראה לסיפורים?

השארה היא בכל מקום! שירים, פואמות, שיחות בסופר.

 8 – מי הזוג האהוב עליך שכתבת עליו?

זה ממש קשה לומר וזה משתנה כל יום. זה בדרך כלל הזוג שאני כותבת עליו באותו הרגע.

 9 – כמה זמן לוקח לך לכתוב ספר אחד?

זה תלוי בספר. לפעמים אני יכולה לסיים ספר בתוך שבועיים. בפעם אחרות זה יכול לקחת חודשים או אפילו שנה.

 10 – מה הז'אנר שאתה הכי אוהב לקרוא?

רומנטיקה, כמובן!

11 – מי הם הסופרים האהובים עליך?

יש כל כך הרבה. אני אוהבת את ק. ברומברג, Jessica Hawkins, קנדי ריאן, K.A Linde כותבת פנטזיות Young Adult כל כך טוב. סי ג'יי רוברטס ומדלן שיהאן לצד האפל יותר של הרומנטיקה הן הGo-to שלי.

12 – אם היית יכול להפוך את אחד מספריך לסרט – איזה ספר היית בוחר?

הקרבה. חד משמעית. אני חושבת שלראות את זה על המסך הגדול יהיה קסום.

יעל ועקנין

עורכת ספרותית, בלוגרית ותולעת ספרים

שיתוף

דילוג לתוכן