ראיון עם הקריינים וון רוס וקאי קאניקוט

אודות הקריינים:

וון וקאי הם קריינים עטורי פרסים בספרי שמע בסנט פטרסבורג פלורידה. עם שני ילדיהם קון וג'ק, והפודל הבלונדיני הקטן שלהם טדי. הם קריינים מקצועיים

למעלה משבע שנים, והפיקו מעל 300 ספרי שמע עד כה. הם ביחד שמונה שנים,

ונשואים באושר שלוש שנים. התחביבים של קאי מחוץ לקריינות זה רכיבה על אופניים, בניית עסקים, בישול, אפייה, נגינה בפסנתר, והליכה לחוף עם משפחתה. התחביבים של ון הם ריצה, רכיבה על אופניים, קומדיה, נגינה בגיטרה ובילוי בחוף עם משפחתו.

שאלות לקריינים וון רוב וקאי קאניקוט

1 – איך הגעתם לקריין דווקא רומנים רומנטיים?

חברה שלי באותה התקופה, כיום אישתי (Kai Kennicott), התחלנו לצאת ב-2013 ושנינו עבדנו בענף השירות. קאי שמעה על אתר אשר אפשר להיבחן אליו ולהפוך לקריינים מקצועיים (ACX, the Audiobook Creation Exchange). התחלנו להתעסק בזה בזמננו הפנוי, והשאר היסטוריה. אנחנו קריינים מקצועיים למעלה מ-7 שנים כבר והפקנו למעלה מ-300 ספרי שמע לאורך טווח זה.

2 – האם יצא לכם לקריין ספרים מז'אנר אחר?

בהחלט. קאי ואני התעסקנו כל אחד במדע בדיוני ומתח. קריינו מספר כותרים בז'אנר האופל, BDSM  וכל סוג אחר של רומנטיקה שתעלה על דעתך. רומנטיקה עכשווית היא הלחם והחמאה שלנו.

3 – מה היה הספר הכי קל / כיף שקריינתם?

הספר הכי קל ואהוב שקריינו נקרא "העוזרת הזמנית שלו" (His Temporary Assistant) מאת Taryn Quinn. קומדיה רומנטית של בוס גראמפי שהיה כיף מאוד להחיות. הדמויות הראשיות פרסטון (הגיבור) וראיין (הגיבורה) היו כיפיים לקריין, והדיאלוגים הלועגים שלהם היו מצחיקים וסקסיים.

4 – מה הספר / דמות הכי מאתגרת שהייתם צריכים לקריין?

קריינתי דמות בשם אוברכט איבנוב. היה לו מבטא רוסי מאיים וטון מאוד פקודתי, אז מהסיבות האלו הוא בהחלט היה הכי מאתגר מכל הדמויות שקריינתי. הספר נקרא Savage Tracker by Maggie Cole.

3 – מהם ההכנות שאתם עושים לפני כל עבודה? האם אתם קוראים את כל הספר מראש? האם אתם עושים חזרות בקול רם לפני ההקלטה עצמה?

אז, כל אחד מאיתנו קורא את כל הספר לפני הקריינות. קאי אוהבת לדפדף בין הסצנות ולהרגיש את העלילה ואילו אני יותר מתמקד בדמות עצמה. אני אוהב להיכנס עמוק לתוך המוטיבציה וההיסטוריה של הדמות לפני שאני מתחיל לקריין. שנינו נקרא קטעים קטנים בקול רם כדי להתכונן למבטאים לדמויות.

3 – האם יש ז'אנר / ספר / דמות שלא תהיו מוכנים לקריין? אם כן, מדוע?

לא. שנינו די פתוחים כמעט לכל דבר, ולקריין כל סוג של דמות. כל עוד זה בהסכמה, אנחנו בסדר עם זה.

3 – כמה זמן לוקח להקליט ספר שלם?

זה תלוי באורך הספר. אם יש מבטאים, עובדים עם כמה קריינים במקביל וכו'. בדרך כלל, אנחנו מקליטים ספר אחד בשבוע או בין 2-5 בחודש.

3 – האם אתם עובדים על יותר מספר אחד בו זמנית?

בדרך כלל, לא. יצא לנו לקריין כמה ספרים במקביל בגלל לחץ של זמן. אולם אם יש לנו אפשרות בחירה, אנחנו מעדיפים ספר אחד בכל פעם.

4 – מהו הז'אנר שאתם אוהבים לקרוא בזמנכם הפנוי?

קאי אוהבת רומנים היסטוריים, ספרי עזרה עצמית וספרי מדע. סגנון של ספרי קארל סגן. אני מעדיף לקרוא ספרי אימה (סטיבן קינג הוא הפייבוריט שלי), Dean koontz. קראתי גם הרבה ספרי עזרה עצמית וספרי מיקולוגיה.

10 – האם יש סופר שאתם אוהבים במיוחד? לקרוא או לעבוד איתו?

לקרוא: סטיבן קינג, מלקום גלדוול, ג'ולי גארווד, ג'והנה לינדסי.

לעבוד: Taryn Quinn, אדריאנה לוק, KL grayson, Kym Grosso, נטשה נייט, Jane Henry.

 

יעל ועקנין

עורכת ספרותית, בלוגרית ותולעת ספרים

שיתוף

דילוג לתוכן